Egy fotós oldalon ezt olvasni? Nem ellentmondás ez egy kicsit?
Nem!
Felgyorsult világban élünk. Ráadásul egyre nagyobb teret tölt be az életünkbe az online felület. Onnan tájékozódunk, onnan vásárolunk, ott mutatkozunk be, használjuk keresésre, tájékozodunk, olvasunk.
Rengeteg felületen lehet jelen lenni az online világban.
- közösségi felületeken
- weboldalakon
- mások cikkeiben
- blogokban
- hirdetésekben
Ennek következtében pedig, ha nem vagy jelen, olyan, mintha nem is léteznél. Nem, nem túlzok.
Indulj ki magadból. Ha keresel valamit, mit teszel? Nem kérdezed végig az ismerőseidet, hogy ki mit vagy kit ajánl a problémádra. Vagy, ha meg is teszed, biztos, hogy a neten is utána fogsz nézni annak, akit ajánlottak neked.
Azt már tudjuk, hogy minden fotóval adunk el. De nem mindegy, hogy az a fotó milyen.
Vannak szintek vagy ha úgy jobban tetszik polcok, amire felhelyezzük magunkat vagy a termékeinket. Itt nem mindegy, hogy hova helyezed magad. A Sparban is a szemmagasságban lévő termékeket nézem meg először. Oda helyezik ki azokat az árukat, amit a legjobban szeretnének eladni. Viszont oda is csak olyan termékek kerülhetnek, amik megütik a Spár színvonalat.
A fotókkal is így van ez.
Vannak a közösségi média felületek, ahova bocsánatos bűn rosszabb fotókat kitenni. Bár már ez is tolódik abba az irányba, hogy a szebb, jobb fotók elviszik az igényesbb vásárlók, érdeklődők figyelmét. De, itt még mindig lehet telefonos fotókat kirakni, ha azok szépek és ízlésesek. A telefonok is hoznak már egy minőségégi szintet. Viszont kell ehhez is egy kis tudás, tudni kell, hogy hogyan használd, mire figyelj, ha telefonnal fotózol. (erről itt olvashatsz többet)
Viszont, a weboldalra már kötelező a profi fotó! A weboldalad a céged, vállalkozásod profiképe!
Az árul el a cégedről mindent. Onnan derül ki, hogy milyen magasra helyezed magad azon a virtuális polcon. Amilyen kommunikációd, olyan ügyfeleket, vásárlókat vonzol be.
A közösségi oldalakat, blogbejegyzéseket mindig frissen kell tartani. Aktualizálni kell, érdekes történeteket kell megosztani, újdonságokról, ajánlatokról kell írni. Ezekhez nem lehet mindig profi fotót kirakni. Vannak szituk, mikor a telefonnal készült fotók is jók, mert hitelesek.
Ilyen például, mikor arról számolsz be, hogy voltál egy rendezvényen vagy meglátogattál valamit vagy valakit ahonnan érdekes történeteket hozol. Egy kirándulás alkalmával szembesültél valamivel, ami elindított egy gondolatmenetet, amiről később írni szeretnél. Vagy megláttad valahol a termékedet használat közben és adott egy öteletet egy blogbejegyzéshez. Számtalan szitu lehet, mikor kell hozzá gyorsan egy fotó. Fontos, hogy illeszkedjen a mondanivalódhoz!
Ezekhez bőven elég a telefonnal készült fotó. Kéznél van, bármikor lehet használni.
Viszont oda sem elég már egy rossz minőségű, érdektelen kép. A fotóval állítod meg a nézőt. Ha megáll, mert érdekesnek, szépnek ítélte meg, felkeltetted az érdeklődését, akkor fog tovább olvasni. Ha téma is érdekli, akkor fog időzni a bejegyzésednél vagy megy át a weboldaladra. Sokszor mondom, indulj ki magadból, te hogyan csinálod? Te hol állsz meg a hírfolyam görgetése közben? Vagy az ismerőseid tartalmánál vagy olyan hirdetésnél ami felkelti a kíváncsiságod.
Ha pedig célirányosan keresel valamit a neten, és megnyitsz pár weboldalt a témában, melyiknél időzöl többet? Elárulom. Ahol rögtön látod, hogy jó helyen vagy, erre kerestél rá. Az pedig azon múlik, hogy mit látsz meg először és az számodra megfelelő szinvonalat képvisel-e.
Tartalomgyártás nélkül nincs láthatóság! Ezt ne feledd!
Egyet nem szabad elfelejteni! A fotónak is mesélnie kell. Ha ránézünk, keltsen fel érdeklődést és legyen összhangban a szöveggel.