Ha Te a szépségiparban dolgozol, elsőként érezheted a jól beharangozott válság szelét.
Valljuk be nőiesen, azért nem könnyű lemondani a fodrászról, kozmetikusról, manikűrösről, pedikűrösről és a jól megérdemelt masszázsról sem.
Míg a világ világ, a nőknek szükségük lesz ezeknek a szakmáknak a létezésére! Most az a tendencia kezd előtérbe kerülni, hogy kevesebbszer veszik igénybe a szolgáltatásokat, így tudnak spórolni. Már nem mennek minden héten fodrászhoz, már kihúzzák az időt, nem szaladnak rögtön új körmöket rakatni, ha az egyik megsérül. Még sorolhatnám, hogy hogyan lehet ezen a területen spórolni a nőknek. És meg is fogják tenni. Téged ez hogyan fog érinteni?
Az árak emelkednek és nem csak a termékeké, hanem a szolgáltatásoké is. Egy ilyen szegmensben, mint a szépségipar, kiemelten fontos a magas minőségű termékek, a tisztaság, higénia és a kényelem. Ezek mind, mind pénzbe kerülnek. Nem kevés pénz fenttartani egy szalont manapság. Ehhez viszont ügyfelek kellenek. Fizetőképes, igényes ügyfelek!
Amilyen a kommunikációd, olyan ügyfeleket vonzól be magadhoz!
Van még egy nehezítő körülmény, az pedig a folyamatosan jelenlévő konkurencia. Viszont megélni, meg kell.
Ha nem szeretnél árharcokba bocsájtkozni, akkor bizony más eszközöket kell bevetni, hogy téged válasszanak az ügyfelek.
Elengedhetetlen és megkerülhetetlen a vizuális kommunikáció a szépségiparban!
Légy láthatóbb, légy hitelesebb!
Őszintén, ha nem vagy jelen az online térben, akkor hogyan találnak meg az ügyfeleid? Ha nem találnak rólad információt a weben keresztül, mitől leszel hiteles?
Kihez fognak előbb bekopogni? Aki folyamatosan kommunikál a munkájáról vagy ahhoz akit a Mónik ajánlott valamikor a múlt héten.. de kit is?
Igen, az ajánlás az még mindig erős marketing eszköz. De elég lesz ez most is?
Menj előre, légy búldózer a szakmádban. Most bizony a kirakatba kell tenni magad! Ráadásul ez sem elég! Hitelesnek, szerethetőnek és profinak kell látszanod!
Ezt pedig a folyamatos kommunikációval tudod megtenni.
Már hallom is a kifogásokat:
- én nem tudok fotózni
- nem vagyok marketinges
- nem szeretek szerepelni
- nincs rá időm
- pénzkidobásnak tartom…. és még sorolhatnám a kifogásokat!
Természetesen az a Te választásod, hogy mennyi aktivitást teszel abba, hogy új ügyfeleket szerezz vagy éppen megtartsd a régieket.
Egyet nem szabad elfelejteni!
Ha a konkurenciád több időt, energiát fektet a marketingjébe, biztos lehetsz benne, hogy ő fog fejlődni. Az ügyfélkör pedig ugyan annyi vagy még szűkülni is fog.
Te melyik utat választod? Jó ez így ahogy van, vagy igen, haladni szeretnél előre?
Milyen eszközeid lehetnek a megoldásra?
A fizetőképes vendégkör még mindig a Facebookon van jelen. Az Instagram-ot is sokan használják, de arra még mindig inkább a fotókért mennek fel.
A Facebook megkerülhetetlen és kihagyhatatlan!
Rákerestem benne a szépségiparben tevékenykedőkre, ráadásul szűkítve a területet Tata és környékére. Elképesztő mennyien dolgoznak ezen a területen. Vannak, akik rendszeresen jelennek meg tartalmakkal, vannak, akik csak nagy ritkán kiírnak valamit.
Pedig, ezen a felületen lehet és kell elérni a célközönséget! Tudom, hogy ma már az organikus elérés elég gyatra, mert a Face is pénzt szeretne látni belőle. De! Hiszem és tudom, hogy egy kis odafigyeléssel, tudatosabb kommunikációval jól használható lehetsz!
Kétféle ember fog ott rád találni (amennyiben időt és energiát fogsz belefektetni az ottani jelenlétedbe). Az egyik akinek téged ajánlottak. Igen, elhiheted, hogy le fog csekkolni, hogy hogyan dolgozol! A másik, aki keresi a szolgáltatóját és ránéz a Facebookra, hogy ki van a környezetében jelen.
Van még egy marketing eszköz, az pedig a weboldal. Nem túl elterjedt a szépségiparban tevékenykedők körében, hogy fenttartanak és frissen atrtanak egy weboldalt. De ez is kezd átalakulni. Ha egy szalonba már nem csak egy tevékenység van, hanem több szolgáltatást is tud nyújtani egy helyen, akkor bizony a weboldal hasznos lehet a különböző információk eléréséhez. Ez már mégmagasabb szint az online jelenlétben. Te hol tartasz a kommunikációdban?
Amennyiben azt gondolod, érzed, hogy ehhez neked segítségre van szükséged, akkor keress bátran!
Először egy ingyenes, online konzultációt kérhetsz, amin megnézzük, hogy milyen irányba kellene elmozdulnod, mit lehetne erősíteni, mire kellene fókuszálni a vállalkozásodban.
Ez még semmire sem fog kötelezni!
Abban tudok segíteni, hogy hogyan legyél láthatóbb, figyelemfelkeltőbb, hitelesebb és szerethetőbb!
Hívj bátran!
+36309023510
Van egy ajánlatom számodra, ha úgy érzed, neked erre se időd, se energid vagy éppen tudásod nincs.
Kattints ide a részletekért!