Hogyan ne legyél unalmas?
Szerintem mindenki volt már unalmas és/vagy érdekes prezentáción. Sőt lehet még fokozni, baromi unalmas és igazán érdekes prezentáción, előadáson.
Külön marketing ágazat foglalkozik azzal, hogy hogyan építs fel egy prezentációt, előadást. Igen ez is tanulható, sőt ajánlott is, hogy tanulj meg pár technikát, mielőtt kiállsz a közönséged elé. Sok mindenen el lehet hasalni, sok mindentől lehet akár katasztrofális is az előadásod. Az én legkellemetlenebb szituációm az volt jó pár évvel ezelőtt, mikor nagyméretűek voltak a fotók és az ottani projektor nem tudta betölteni. Gondolhatjátok, mikor arról tartottam előadást, hogy milyen fontos a fotók tudatos felhasználása, nem tudtam használni a fotókat. Valahogy kivágtam magam, mert a fotókról nagyon tudok beszélni, de nagy tanulság volt. Szóval jó sok mindenre oda kell figyelni, ebből az egyik a megfelelő képméret. Ha túl kicsit a fájlok, akkor élvezhetetlen lesz vagy kivetítve kicsiben jelenik meg. Ha túl nagyok, akkor vagy nagyon lassú lesz, vagy mint nálam, meg sem lehet nyitni.
Közelítsük meg vizuális szemszögből is nézve ezt a témát.
Vizuális világban élünk, így nincs könnyű dolga szinte senkinek, hogy felkeltse és fent is tartsa a közönség érdeklődését.
Sokan ott rontják el, hogy hosszú, unalmas szöveget vetítenek ki és még azt meg is spékelik azzal, hogy fel is olvassák. De még ezt is lehet fokozni, hogy végig így tesznek egész idő alatt. Persze ez a könnyebb, egyszerűbb, de az a halálosan unalmas is! Ha mélyebben bele kellene menni, akkor is unalmas és zavaros lesz, ha nem találod el a szöveg- fotó- grafikai arányokat.
Javaslom, készülj fel! Tudom, tudom sok munka, de hidd el megéri.
Beszéljünk kicsit a képekről.
Bármiről is szóljon a mondanivalód, mindent meg lehet jeleníteni fotókon keresztül. Vagy akár csak egy fotón, de akkor az ütős legyen.
Nézd meg a nagy márkákat. Egy-egy igazán mutatós, figyelemfelkeltő fotót szoktak alkalmazni. A prezikbe, előadásokba sem kell sok. Senkinek nem kell bemutatni Jobs munkásságát. Egy-egy fotót használt, de azt hatalmasban. Az minőségi, figyelemfelkeltő és érdekes volt. Ha hiszel abban a fotóban, amit kivetítesz, akkor már tudsz is róla beszélni. Mert neked is át kell, hogy jöjjön a fotó mondanivalója.
Itt is érvényes, hogy a kevesebb néha több! Inkább legyen kint hosszabb ideig a vásznon, mint állandó cserék miatt semmire se emlékezzenek.
A fotózásban is van divat!
Gondoltad volna? Nézd meg az instát. Tele van sablon képekkel. Valaki kitálal valami jót, és pillanatok alatt utánozták, másolják. Olyan fotókat rakj a prezidbe, ami nem jön veled szembe nap, mint nap. Ugye mondanom sem kell, hogy most az a legfelkapottabb, mikor saját fotókat használsz. Most nem számít, hogy nem tökéletes. Csak az számít, hogy hiteles legyen, na meg éles! De az még elég kevés, hogy éles legyen. Ma már egy érzést kell, hogy ki váltson a közönségből a fotód. Újszerűt kell bele csempészni. Hitelesnek kell lennie, ezt nem lehet elégszer hangsúlyoznom.
Ne sajnáld az időd, energiád kiválasztani a megfelelő képet!
Egy izgalmas fotó felkelti az érdeklődést, a jó szöveg pedig fenntartja. Hiszek benne, hogy az előadások sikere a megfelelő fotókon múlik. Vizuális világban élünk, először a szemükkel kell, hogy jól lakjunk, majd jöhet a remek szöveg. Egy szuper tanács a végére. Érdemes kívülállónak megmutatni a képeket, amiket a prezidbe szeretnél használni. Kérdezd meg, hogy szerinte mit szeretnél kommunikálni a fotókkal, mi lehet a témád? Ha jól raktad össze, meg fogják közelíteni a lényeget.
Ha vannak kérdéseid és úgy gondolod, tudok segíteni neked ebben a témában, kérdezz bátran.